keskiviikko 24. elokuuta 2016

Häät tulee mun uniin

Minulla päivän tapahtumat tulevat helposti uniin ja siksi ihmettelenkin, että häät ovat aiheena pysyneet kauan poissa unistani. Nukun levottomasti etenkin kun Matias ei ole kotona, ja toissapäivänä Matiaksen ollessa työmatkalla heräsinkin aamulla kesken hääunen. Olen myös kerran aikaisemmin nähnyt hyvin samantyylistä unta, joka ei valitettavasti ole sellainen hääuni millaisia haluaisin nähdä.

Molemmat unet liittyvät hääpukuun.

Kirjoittelin aikaisemmin ajatuksistani hääpuvun suhteen täällä. En ole vielä kertaakaan käynyt sovittamassa pukuja mutta Pintetest, hääkirpputorit ja nettikaupat ovat olleet jo ahkerassa käytössä. Ongelma on ailahteleva ja nopeasti muuttuva mieleni. Pelkään että jos menen nyt jo sovittamaan pukuja ja rakastun johonkin, niin muutaman kuukauden päästä se ei tunnukaan enää omalta.

Noh, sitten niihin uniin..

Unelmapuku kadoksissa

Ensimmäisen hääunen näin pari viikkoa sitten. Olin ostanut aivan ihanan pitsisen, avoselkäisen hääpuvun työkaveriltani ja olin puvusta ikionnellinen! Olimme äitini ja siskoni kanssa laittamassa kirkossa paikkoja valmiiksi ennen vihkimistä kun vieraat alkoivatkin jo saapua paikalle! Luonnollisesti minulla oli tässä vaiheessa jo tuo ihana puku päällä ja kaikki vieraat näkivät sen. Juoksin pois paikalta paniikissa siitä että kaikki on pilalla kun kaikki ovat nähneet minut jo ennen vihkimistä. Little did I know then! Menimme takahuoneeseen odottamaan siskoni ja äitini kanssa ja yhtäkkiä tuo ihana puku oli kadonnut päältäni! Yritin etsiä sitä kaikkialta tuloksetta. Samalla äitini vain istui rauhassa paikoillaan eikä edes auttanut etsinnöissä. Siskoni ehdotti että voisin lainata hänen trikoista, valkoista maxihamettaan koska pukua ei löytynyt mistään.

Häät henkkamaukassa

Toinen uni johtui varmasti siitä että erehdyin sanomaan ystävälleni etten halua perinteistä hääpukua - tällä tarkoitan siis perinteistä prinsessamekkoa vannehameineen kaikkineen! Noh, viime yönä olin sitten menossa naimisiin ketjuliikkeestä ostetussa valkoisessa hellemekossa, jossa oli sinistä kuviota. Jos olet lukenut mietteeni hääpuvusta niin tiedät että tämä ei todellakaan vastaa unelmapukuani. Olin kuitenkin unessa aluksi ihan tyytyväinen pukuuni ja olimmekin jo ottamassa valokuvaajan kanssa first look-kuvia rannassa, pitkospuiden päässä. Kun olimme ottaneet kuvat ja lähdimme takaisin, alkoivat häävieraat tulla meitä vastaan pitkospuita pitkin! Ympärillä oli kaikkialla suota joten en voinut muuta kuin kävellä vieraita tervehtien pitkospuita pitkin.
Kun pääsimme takaisin vihkimispaikalle, tajusin ettei puku ole yhtään sitä mitä haluan. Itkin taas äidilleni ja siskolleni että en voi mennä naimisiin tässä puvussa. Pahinta oli että he vielä suuttuivat minulle ja tässä vaiheessa olinkin jo itkenyt kaikki meikit kasvoilleni ja koko päivä oli pilalla.
Onko muilla morsiamilla tullut häät uniin? Toivottavasti ainakin ainakin positiivisemmissa merkeissä kuin minulla. Odotan vielä ensimmäistä ihanaa hääunta jonka toivoisi vaan jatkuvan heräämisen sijaan!

Ps. Pitäisiköhän varata hääpuvun sovitusaika?!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti