keskiviikko 2. marraskuuta 2016

Miksi kirjoitan hääblogia?

Olen lukenut erilaisia blogeja jo pitkään. Innostus alkoi oikeastaan treeni- ja hyvinvointiblogeista ja nykyään lukulistalta löytyy näiden lisäksi mm. lifestyle-, sisustus- ja tietenkin hääblogeja. Blogin kirjoittamista en ollut juurikaan miettinyt aikaisemmin, mikä johtuu puhtaasti siitä etten ole oikein tiennyt mistä kirjoittaisin. Tuntui ettei minulla riittäisi tarpeeksi kirjoitettavaa mistään aiheesta. Kihlauksen jälkeen lueskelin paljon muiden hääblogeja ja minusta alkoi tuntua, että häiden suunnittelusta riittäisi kirjoitettavaa ja niinpä päätin perustaa oman blogin. Olen nyt kirjoittanut tätä blogia hieman yli vuoden ja edelleen juttua riittää! Tällä kertaa ajattelin avata blogissani sitä, miksi kirjoitan blogia.

Aluksi perustin blogin eräänlaiseksi päiväkirjaksi itselleni, johon kerään ajatuksia ja inspiraatiota hääsuunnitelmista ja niiden etenemisestä. Minulla on toki myös perinteinen vihko johon olen kerännyt joitain asioita liittyen hääsuunnitelmiin, mutta nykyään blogi on se tärkein kanava, missä pidän itselleni kirjaa suunnitelmien etenemisestä. Blogiin on mielestäni helpompi myös kerätä esimerkiksi inspiraatiokuvia ja ideoita kuin perinteisesti vihkoon. Kun mieli muuttuu, ei tarvisekaan yliviivata vanhoja muistiinpanoja tai repiä vihkosta sivuja, vaan voi kirjoittaa uuden blogikirjoituksen!

Jossain vaiheessa aloin saada blogiin joitakin lukijoita, mikä on ihan mahtava juttu! Kaikkein eniten ilahduttaa se, jos joku muu saa vastauksia tai inspiraatiota minun kirjoituksistani ja ajatuksistani. Myös blogin kävijämäärät ovat nousseet mukavasti ja vaikka kaikki eivät kommentoikaan kirjoituksiani, niin on mukava tietää että joku käy ainakin lukemassa.

Kaikkein parasta blogin kirjoittamisessa on ehdottomasti lukijoiden kommentit! Olen saanut niin paljon apua ja tsemppiä teiltä lukijoilta ja jokainen kommentti saa aina hymyn huulille. Olen kirjoittanut jonkun verran myös mielipiteitä jakavista aiheista, mutta kommentointi on aina pysynyt todella positiivisena ja järkevänä! Hääblogien lukijat ovat ilmeisesti harvinaisen fiksua porukkaa verrattuna monien muiden blogien kommenttibokseihin. :) Kommentoittehan jatkossakin kirjoituksiani, sillä niistä todellakin saa lisää intoa omaan kirjoittamiseen!

Kirjoittamisesta on tullut minulle myös eräänlainen henkireikä. Häiden suunnittelu on minulle iso juttu, mutta ymmärrän etteivät minulle läheiset ihmiset välttämättä jaksa kuunnella häähössötystä jatkuvasti, joten on ihanaa että sen pääsee purkamaan blogiin! Tänne voin avautua niin mieltä painavista kuin innostavistakin aiheista ja heti tulee parempi fiilis.

Jokaisen blogipostauksen jälkeen käyn lukemassa tekstin blogin puolella ja mahdollisuuksien mukaan lisään postauksiin myös kuvia. Blogin visuaalinen puoli on minulle myös tärkeää ja on harmillista, että omia kuvia ei läheskään jokaiseen postaukseen ole käytettävissä. Uuden ulkoasun jälkeen olen ollut todella tyytyväinen myös siihen, miltä blogini näyttää ja minulle on tärkeää että hyvän sisällön lisäksi blogi myös näyttää kauniilta.

Olen kirjoittanut blogiin jonkun verran myös muuhun kuin suoraan häihin liittyviä postauksia ja ilokseni myös ne ovat saaneet hyvän vastaanoton. Olen kirjoittanut mm. kodistamme täällä sekä joitakin kauneudenhoitoon liittyviä postauksia esimerkiksi täällä. Ihanaa kun silloin tällöin voi kirjoittaa myös muista aiheista, sillä omaa blogia en näille aiheille ainakaan vielä aio perustaa.


Tämän postauksen tarkoituksena on oikeastaan kiittää teitä kaikkia, jotka luette blogiani. Olette ihan mahtavaa porukkaa ja ihanaa jos olen onnistunut edes yhtä teistä inspiroimaan kirjoituksillani. Erityiskiitos teille aktiivisille kommentoijille jotka saatte joka kerta kommenteillanne hymyn huulille, tunnistatte kyllä itsenne! ;)

Haluaisin haastaa sinut kommentoimaan, miksi juuri sinä luet hääblogeja? Minkälaista sisältöä toivot ja mitkä asiat ovat sinulle tärkeitä?

4 kommenttia:

  1. Ihana hyvänmielen kirjoitus Laura!<3 Sun blogia on oikein kivaa seurata ja se on visuaalisestikin mukavaa ja selkeää katseltavaa :) Kivaa kun on kanssamorsioita joilla samoja tavoitteita ja yhtä ajankohtaisia projekteja häihin liitttyen. Tulee tunne, ettei ole "yksin" täälläkään blogimaailmassa <3
    Maiju

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Maiju! <3 Parasta on juurikin se vertaistuki mitä saa muilta hääbloggaajilta ja lukijoilta. Ihanaa kun kommentoit! :)

      Poista
  2. Heippa! Tämän postauksen jälkeen on todellakin pakko kommentoida. Olen itse asiassa lukenut eri 'aihealueiden' blogeja jo vuosia, mutta jostain syystä jättämäni kommentit voi silti laskea yhden käden sormilla - enkä tosiaan tiedä miksi!? Täytyy kyllä skarpata siinä asiassa! Anyway, sulla on tosi kiva ja kaunis blogi ja olenki samaa mieltä blogin ulkoasusta ja sen tärkeydestä :) Itse eksyin hääblogien maailmaan tuossa reilu kuukausi sitten kun poikaystäväni kosi. Meillä tosin häät vasta 2018, mutta on tosi kiva jo nyt etsiä inspiraatiota muiden häistä ja vähän samalla aloittaa fiilistelyä. Hauskaa miten voikin olla niin innoissaan ja onnellinen täysin tuntemattomien ihmisten hääsuunnittelusta ja rakkaustarinoista :) Mukavaa syksyn jatkoa ja ihanaa melko pian starttaavaa häävuotta :)
    t. Salla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Salla!
      Ensinnäkin onneks olkoon kosinnasta, ihan mahtava juttu :)
      Olen itsekin aiemmin vaan lukenut blogeja enkä kommentoinut ollenkaan, mutta oman blogin myötä olen tajunnut miten kiva kommentteja on saada ja myös itse skarpannut tässä asiassa.
      Hääblogeissa on kyllä ihanaa se että vaikka ihmiset ovat tuntemattomia ja häät usein hyvin erilaiset kuin itsellä, niin silti niitä on aivan ihana seurata!
      Mukavaa syksyn jatkoa sinullekin ja tsemppiä hääsuunnitteluihin, aika kuluu nopeammin kuin ikinä arvaisi! :)

      Poista